Bästa stationspasset

Åtta stationer, sju deltagare och en ”hård” Lovisa som peppade oss till max. Verkligen lyx att vara så få, bästa stationspasset på länge. Tack!

Det var faktiskt rätt länge sen som jag gick ifrån ett grupp-pass och inte tänkte tanken att det är rätt skönt att träna själv. Hade aldrig aldrig tagit ut mig så mycket om jag tränat själv.

5 varv – 45 sek(15 sek vila), 60 sek(20 sek vila), 30 sek(10 sek vila), 30 sek(10 sek vila) och så sista varvet då vi arbetade i par och körde supersett 4 minuter på 2 stationer med byte var 20 sekund(10 sek vila). Ni som känner mig vet att jag tränar ofta men lagom, har väldigt svårt att ta ut mig till max, men med så få deltagare så går det ju liksom inte att ”smita” undan. T om om mig så droppade det svett överallt och det säger inte lite ;). Många av övningarna gör jag i gymmet men då få reps med tunga vikter och nu var det tvärt om och jag fick massor av hjälp att få in tekniken. Kommer ta med mig den till nästa styrkepass och sänka vikterna lite för att orka ta ut övningarna hela vägen.

Station 1 Rodd på step-up låda vänster arm.
Station 2 Rodd på step-up låda höger arm.
Station 3 Hantellyft åt sidan med rak arm, stående på alla fyra(knän eller fötter).
Station 4 Bandlyft, se bild!

2013-06-23 012Station 5 Utfall bakåt med 5 kg viktplattor i händerna.
Station 6 Liggande höftlyft, se bild! Rumpan doppas i golvet.

2013-06-23 011Station 7 Kettlebells Swings.
Station 8 Burpees med bosu-boll och utfall varannan höger/vänster innan ny burpees. Se bild!
2013-06-23 009

Enda negativa var att det gick inte att somna, kroppen var så trött så det kröp i den!

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *