Träningsmål eller träningsglädje?

Många pratar träningsmål och träningsmotivation(träningsgläjde), så här tänker jag…

Fortfarande håller min träningsglädje i sig, tränar gärna 4-5 dagar i veckan och trivs väldigt bra med mitt upplägg med 20 minuter tuff crosstrainer och dryga halvtimmen styrka(2 muskelgrupper per dag ben/mage, biceps/rygg och triceps/axlar/bröst) och löpning 1-2 gånger i veckan. Får jag sedan rymma iväg på lite träningsevents och cirkelträning på Rosa Skrot ibland så är jag nöjd. Så mitt träningsmål är att hålla kvar min träningsglädje, så enkelt är det bara. Jag har tränat ordentligt dryga 2 år av mitt 37 åriga liv så det finns inga tokmål som att springa maraton eller liknande. Jag har insett, den tuffa vägen, att en kropp som tränat väldigt lite under lång tid måste byggas upp väldigt långsamt. Ok jag vill bli starkare, uthålligare och lite snabbare men det lär ju komma med tiden, om jag håller i min träningsglädje.

Så nästa års Tjejvasan, Tjejmilen i New York(flyg och hotell bokat, nu gäller det bara att få startplats) eller Tunnelloppet är såklart träningsmål men egentligen är det bara för att hålla i min träningsgläjde då jag liksom inte har några mål med loppen, enda målen är att må bra före, under och efter loppen och ge mig lite extra fokus på min träning.

tjejmilen

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *