Styrketräningsdel 1, 2 och 3 klar och det är ju bara onsdag ;)

Japp lunchträning igen. Vågade mig på löpbandet i 10 minuter, första löpningen sedan vrikningen, gick bra, kände bara pyttelite. Men utelöpning får vänta ett tag!
Sen var det dags för del 3 i styrketräningsupplägget för de kommande 8 veckorna.

Så idag var det bröst, triceps och axlar som gällde. Så jag körde armhävningar, dips, bänkpress, kabelmaskin(bröst), viktplatta över huvudet, hantellyft sida, och axelpress(utåtrotation) . Lade på lite mage också för jag tycker att magen ska köras mer än en gång i veckan.

Och nu är tanken att köra så här i 8 veckor. Tre dagar styrka med fokus på få antal muskler per dag. Har inte riktigt listat ut hur jag ska få in minst 2 löppass också men jag har ju några dagar kvar och jag hoppas komma in i några bra flöde under kommande veckor. Dock är lyxen med gymmet här bredvid strax över, bara ett par dagar kvar av deras öppenhus-vecka. Sen blir det källarträning och Sats om kvällarna istället.
2013-01-16 001

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *